Våra tilläggsmoduler
Våra moduler hjälper dig att effektivisera arbetsflöden, spara tid och förbättra säkerheten.
Valuta
Valutamodulen gör att du enkelt kan konvertera dina avtal mellan olika valutor för att få samma rapporteringsvaluta. Modulen använder API-kopplingar mot Riksbanken, Europeiska centralbanken och Morningstar. Använder du ingen av dessa finns självklart också möjligheten att lägga in egna kurser som koncerninterna budgetkurser eller liknande. Den konverterar resultat och kostnadsposter med genomsnittskurser och balansvärden med balanskurs och presenterar omräkningsdifferenser till följd av valutakonvertering. Du slipper därmed räkna om valuta och uppdatera kurser manuellt i ett kalkylark. Och sparar tid.
Sammanslagna rapporter
Denna modul gör att du kan slå ihop rapporter som du tagit ut separat och som du sedan vill slå ihop eller konsolidera. Den används med fördel med Valutamodulen om du även behöver slå ihop de konverterade rapporterna. Den kan även användas om du vill ta ut rapporter per bolag men även sedan slå ihop de olika rapporterna.
Forecast
Hjälper dig att slå ihop kontraktsberäkningar samtidigt som du kan följa hur leasingavgifterna rör sig över tid. Du får även information om såväl historisk som framtida data. Därmed får du koll på hur finansiella belopp har förändrats över tid, till exempel en leasingskuld, och kan göra framtida bedömningar och prognoser/budgetar. Dessutom kan du med denna modul lägga in ett eget kostnadsställe där du jobbar med fiktiva avtal, vilket kan vara värdefullt om du exempelvis har planer på att ta in nya bilar i bolaget eller vill hyra en ny lokal. Utifrån den data du får fram kan du sedan fatta investeringsbeslut och göra budgetar.
Forecast utökad
Hjälper dig på samma sätt som Forecast-modulen, men möjliggör även andra funktioner. I denna modul kan du sätta egna kontonummer och namn samt markera rader med olika färger för att enkelt hitta den information du är ute efter.
Anpassade rapporter
Med hjälp av denna modul kan du – med hjälp av Leasify eller på egen hand – ladda upp en egen Excel-mall i tjänsten och sedan skapas IFRS 16- och K3-rapporterna utifrån det formatet. Det betyder att du kan använda samma struktur som du är van vid, och få ut datan uppställd precis som du önskar. Modulen minimerar därav mycket av det arbete som du annars kan behöva göra vid sidan av i Excel.
Egna fält
Används för att lägga till skräddarsydda fält till dina avtal. Du kan sätta en egen rubrik och lägga till fältet så att det kommer med när du lägger in avtalen. Informationen kan sedan presenteras i avtalslistor samt användas som urval och filtrering i avtalshanteringen. Det går att lägga in text, datum, nummer och rullista.
Massinmatning
Passar företag med många leasing- och hyresavtal och ger möjlighet att importera flera avtal i samma import, helt digitalt och tidseffektivt. Välj vilken information som ska tas med genom att välja kolumner i systemet som sedan kan läsas in. Massinmatningen fungerar så att en Excel-fil laddas upp i systemet, där rubriker kopplas mot systemets rubriker och informationen hämtas upp i respektive kolumn. Det går även att exportera en mall från systemet, lägga in informationen enligt den strukturen, klistra in i tabellen och sedan massinmata avtal.
Påminnelser
Förutom påminnelserna du får i systemet så kan du via påminnelsemodulen redigera befintliga påminnelser med datum och namn, sätta egna påminnelser och datum samt rubrik och text till de som ska få påminnelsen. Du får också möjlighet att styra vilka grupper/behörighetshierarkier som ska få påminnelsen. Utöver det får du även en lista på alla påminnelser och en kalendervy som du kan ladda ner och koppla till din egen mail.
Digital Signering
Passar dig som har behov av att kunna skicka avtal som exempelvis styrelseprotokoll, kundavtal, leverantörsavtal eller andra typer av avtal för signering. Genom att enkelt ladda upp avtal och välja mottagare får du iväg dokumentet för signering. Mottagaren får en länk för att signera via penna/muspekare eller BankID (olika för olika länder). Du som är ansvarig för dokumentet får information om när signeringar är gjorda och när allt är signerat får du även en kopia med signaturer.
Single Sign On
Med Single Sign On slipper du hantera användarkonton genom Leasify och använder istället företagets egna konton/AD:n. Du behöver därför inte använda andra inloggningssätt och du loggas direkt in i systemet. Modulen passar dig som likt BankID vill ha ytterligare säkerhet i inloggning eller dig som har många användare som du vill kunna behörighetsstyra till systemet via er egen IT-struktur och egna konton/AD.
Eget dokumentarkiv för avtal
Använder du denna modul kan du lagra era avtalsbilagor i ert eget S3-kompatibla lagringsutrymme. Modulen används om ni har IT-krav på specifika lagringar av bilagor genom dedikerade servrar. En dedikerad server är en hostingtjänst som innebär att en kund hyr en fysisk, eller virtuell, server av en hostingleverantör. Att servern är dedikerad innebär att den inte delas med andra kunder.