1. Kan man enbart lägga in sina hyres- och leasingavtal i systemet?
– Nej, vårt system tillåter även andra affärskritiska avtal. De avtalen kan vara av olika slag, allt från licenser till serviceavtal och leverantörsavtal. Man får påminnelser när avtalen exempelvis löper ut eller behöver omförhandlas. Det kan vara skönt att ha alla avtal samlade under samma tak, och att slippa olika system för olika typer av avtal.
2. Kan Leasifys system hantera hyresrabatter?
– Absolut, vårt system kan hantera alla typer av rabatter, och det går också att implementera en trappstegsmodell. Om man till exempel har en rabatt som förändras varje år kan den anpassas i systemet.
3. Hanterar systemet indexeringar i avtalen?
– Ja, vår tjänst möjliggör arbete med både befintliga marknadsindex, till exempel KPI, samt skapande av egna index som avtalen kan vara kopplade till. Uppdateringar av avtalen kopplade till index sker sedan per automatik, till skillnad från om man istället hanterar avtalen manuellt i ett kalkylark. Vårt system uppdaterar även avtalen om det sker förändringar, exempelvis om ett avtal förlängs eller avslutas i förtid.
4. Kan man tilldela olika behörighetstyper till olika användare?
– Plattformen möjliggör för en anpassad behörighetsstruktur för användarna. Det innebär att man kan specificera vilka åtgärder och avtal användarna ska kunna se och hantera i systemet.
5. Hanterar tjänsten olika valutor i avtalen?
– Vårt system stödjer hantering av olika valutor i avtalen. Genom vår valutamodul kan man också konvertera valutan till önskad valuta vid generering av rapporter. Rapporterna inkluderar omräkningsdifferensen och man har möjlighet att använda en egen valutakurs eller hämta hem valutakurser från Riksbanken, Morningstar eller Europeiska centralbanken.
Kontakta Anton på telefon 0791024460 eller via mejl [email protected] för mer info.